رئیس سازمان حج و زیارت از شناسایی ۶ نفر دیگر از مفقودین فاجعه منا خبر داد و گفت: تعداد مفقودین جانباخته به ۱۹ نفر رسیده است و طی ۱۰ روز آینده نتیجه آزمایش‌های DNA از سوی عربستان مشخص و اعلام می‌شود.

سعيد اوحدي با اشاره به ارسال آزمايش‌هاي DNA به عربستان گفت: آزمايش‌هاي DNA تحويل مقامات عربستان شده و قرار است آنها ظرف مدت ۱۰ روز نتيجه اين آزمايش‌ها را به ما اعلام كنند. از ميان ۲۵نفر مفقودي كه شناسايي نشده بودند شب گذشته از سوي مقامات عربستان اعلام شد كه مستندات ۶ نفر از اين مفقودين پيدا شده كه به‌زودي به ما اعلام خواهد شد.

وي با بيان اينكه فرماندار بندر تركمن با نام مرجان نازقليچي كه اهل سنت بوده و در ميان مفقود‌شدگان ما بوده در عربستان دفن شده است، افزود:«در حال حاضر ۱۹ نفر از زائران جانباخته همچنان مفقود هستند، و وضعيت اين جانباختگان مشخص نشده است. چنانچه بعد از مدت تعيين‌شده براي نتيجه آزمايش‌هاي DNA به هر علتي تعدادي از اين افراد مشخص نشدند، 2 نفر از بستگان درجه يك آنها را براي اقدامات دقيق بعدي به عربستان اعزام مي‌كنيم كه مجوز اين اعزام نيز از سوي مسئولان اين كشور دريافت شده است.» به گفته اوحدي ۳۷ نفر از زائران جانباخته حادثه منا در مقبره‌الشهداي عربستان دفن شده‌اند كه از اين تعداد ۱۸ خانواده رضايت دادند كه جانباختگانشان در مقبره‌الشهدا دفن شوند. سازمان حج و زيارت 2 نفر از بستگان اين افراد را براي حضور بر سر مزار، به عربستان اعزام خواهد كرد.

کد خبر 313436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha